Jangan Percaya Media Tidak Berautoriti



Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Saya baru tiba disebuah lokasi di luar Kuala Lumpur.

Ada sedikit udpate saya mahu kongsikan.

1. Saya langsung TIDAK mempercayai teori-teori konspirasi berdasarkan lagu pitbull, video shakira atau movie transformers.

2. Ya, orang kapir mmg dah merancang semua ini lama... mereka mahukan kita sesat dengan segala anggapan yang bakal kita ciptakan selepas kononnya kita menemui satu teori konspirasi yg hebat berdasarkan lagu-lagu dan movie ciptaan mereka.

3. Kita akhirnya membuang masa mempercayai perkara yang sememangnya orang kafir mahukan kita berbuat begitu.

4. Saya anggap sebenarnya apa yang disusun dalam lagu pitbull serta movie transformers itu adalah KEBETULAN sahaja. Kerana kalau ditanya siapa yg buat lagu dan movie tu, dorang pun tak tau kat mana pesawat MH370 tu tengah bersembunyi.



5. Lebih parah lagi apabila ramai umat Islam fokus kesitu bagaikan ia satu penemuan hebat. Sedangkan seluruh armada yang sedang berada dilautan luas tiada masa untuk mendegar lagu pitbull dan menonton transformers utk mencari MH370.

6. Cara yang betul untuk mengetahui konspirasi MH370 adalah dengan meneliti segenap aspek data-data penting negara, data-data penting tentang isu semasa dan juga kehendak dunia global serta ancaman-ancamannya.

7. Saya juga langsung tidak setuju dengan cara ramai pihak yang sebok memparodikan bomoh negara yang beraksi lucu di KLIA baru-baru ini.

8. Tindakan itu saya lihat sebagai satu diversi untuk melupakan rakyat daripada fokus utama misi yang sedang dijalankan.

9. Saya percaya bomoh-bomoh itu bukan buat kerja kosong. Mereka disuruh untuk berbuat demikian kerana mereka sememangnya bomoh rasmi dari pihak kerajaan.

10. Siapa yang suruh? Saya tak tahu, kena tanya org gomen. Yang pasti, ramai bomoh-bomoh dan tok pawang negara juga sudah dikerah mencari dimana lokasi MH370 bersembunyi.

11. Kerana itulah saya langsung tiada masa mahu mengulas mengenai lagu pitbull - shakira, movie transformers dan juga tok bomoh 1 Malaysia yang kecoh sekarang ini.

12. Kerana, fokus utama kita bukanlah semua konspirasi yang membosankan seperti itu.

13. Fokus utama kita juga bukan untuk mengetahui adakah penumpang selamat atau tidak melainkan hendak mencari apa sebab musabab semua ini berlaku dan apa kesannya kepada kita semua terutamanya kita rakyat kelas bawahan yang langsung tidak ada akses kepada berita-berita high profile.

14. Untuk itu, berhentilah mewar-warkan konspirasi lagu pitbull - shakira, movie transformers dan juga bomoh parodi waima berita pesawat terhempas di Pulau Perak. Semua ini tidak benar.

Jadilah orang Islam yang bijak berfikir bukannya terikut-ikut apa yang majoriti rakyat lakukan. Kalau majoriti rakyat dalam negara hanya percaya dan ikut sahaja 100% apa yang 'media berautoriti' katakan, eloklah korang jadi pak turut sahaja kerana kalian telah melupakan fungsi sebenar akal yang kalian miliki.

Walaupun kalian hanya rakyat biasa, tetapi kalian masih punya hak untuk berfikir dan menyuarakan idea masing-masing asalkan idea itu bukanlah idea yang boleh menyebabkan kebodohan atau membantutkan otak orang lain daripada berfikir.

Sendiri boleh fikir, kenapa semua orang-orang yang sebok cuba mencari kebenaran disebalik MH370 ini langsung TIDAK pernah sebok-sebok ambil tahu pun pasal lagu pitbull, shakira, movie transformers dan bomoh parodi. Sendiri boleh fikir, awal-awal dulu media juga melaporkan agar kita semua percaya pada 'media berautoriti' dan sekarang semua orang sendag leka dengan 'konspirasi' yang tiada hujung pangkalnya. Media berautoriti itu jugalah yang mempromosikan bomoh parodi dan segala macam spekulasi yang dahulunya mereka katakan kepada rakyat, "Jangan sebar sepekulasi, andai tidak tau baik diam daripada berkata-kata."

Nah, hari ini kalian lihatlah.... mereka sedang menjilat ludah mereka sendiri....

Sekian dahulu.

Wassalam.

-bradokapak-
Pengkaji Ilmu Akhir Zaman.
Freelance Internet Marketer.
-
end 12 ogos 2014, fb azam sahar
-
*Pihak Drama Raja TIDAK akan bertanggungjawab terhadap sebarang komen yang menyakiti mana-mana individu atau badan berorganisasi. Kepada para pembaca, diharapkan agar anda dapat memberikan komentar dengan baik dan tidak menggunakan kata-kata kesat. Segala kerjasama anda amatlah kami hargai demi menjaga kemurnian akhlak dan keharmonian blog ini. Sekian. -admin-

24 Responses to "Jangan Percaya Media Tidak Berautoriti"

  1. Replies
    1. Pada akhir zaman akan muncul pembohong-pembohong besar yang datang kepadamu dengan membawa berita-berita yang belum pernah kamu dengar dan belum pernah didengar oleh ibu bapa kamu sebelumnya, kerana itu jauhkanlah dirimu dari mereka agar mereka tidak menyesatkanmu dan memfitnahmu.” ( Sahih Muslim)

      Delete
  2. yang remeh, dan yang temeh, berlegar di sekelilingmu~
    buatlah~ buatlah~ buatlah tak tahu~ (^_^)v

    ReplyDelete
  3. Bacalah the complete international jew...kita akan faham semua yg berlaku adalah terancang seperti 911 dulu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pada akhir zaman akan muncul pembohong-pembohong besar yang datang kepadamu dengan membawa berita-berita yang belum pernah kamu dengar dan belum pernah didengar oleh ibu bapa kamu sebelumnya, kerana itu jauhkanlah dirimu dari mereka agar mereka tidak menyesatkanmu dan memfitnahmu.” ( Sahih Muslim)

      Delete
  4. berita dari astro awani semalam ade terbaca.....kerajaan menasihatkan setiap crew wartawan dan pemberita memakai topeng mulut...(thats clue?) 4 what?? :) wallahualam

    ReplyDelete
  5. Kes 911 dlu da ada klu dalam pc, movie dan mcm2 tmpat... Jgn kita menolak lngsung apa2 klu y ada... Wlupun remeh....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pada akhir zaman akan muncul pembohong-pembohong besar yang datang kepadamu dengan membawa berita-berita yang belum pernah kamu dengar dan belum pernah didengar oleh ibu bapa kamu sebelumnya, kerana itu jauhkanlah dirimu dari mereka agar mereka tidak menyesatkanmu dan memfitnahmu.” ( Sahih Muslim)

      Delete
  6. Brsetuju sgt dgn pndpt perkara 6,12 dan 13. Yg lain2 tu mls nk ulas .. mmg mmbosankn dan dangkl. Yg pasti adakh semua pihak rakyat msia boleh terima pc hari demi hari dgn kepuasan di hati. Kjaan dah buat sedaya yg mmpu .. berbillion rm dibelnjakn atas dasar perthnn negara .. tup tup mh370 melintas balik atas kepala sndiri tk berupaya nk di kesan .. bravo

    ReplyDelete
  7. aku tak caye la yg kapal MH370 tu hilang. aku sndiri pon xtw nape...tetibe teringat kes lahad datu.

    ReplyDelete
  8. Bila ada laporan mh370 berpusing ke arah laut andaman, saya dah yakin mh370 sengaja dipesongkan dan bukannya terhempas, tapi klo mh370 terhempas kerana kekurangan bahan api itu perkara kedua....

    ReplyDelete
  9. Komen tah apa2. Takda hala tuju. Org yg buat plan konspirasi taksama dgn penggerak konspirasi dan tak sama dgn pelaksana konspirasi. Perancang memanglah mungkin taktau kapalterbangtu sekarang sbb itu midi yg sgt rahsia.
    Masalahnya sekarang dah sekian lama cari tak jumpa mesti ada something wrong. Kita mesti cari punca hilang. Salah satu punca ialah konspirasi. Bila ada kemungkinan konspirasi baru boleh cari punca konspirasi dan siapa terlibat. Mungkin itu boleh dijadikan petunjuk utk cari pesawat hilangtu.
    Bukan main tolak tu, tolak ni, gigil2 kepala cari, cari cara org kampung. Kalau org cerdik dia akan cool dulu dan tengok keliling dan kaji segala kemungkinan dan cuba gerakan usaha satu persatu dan kaji dan tengok feetback.
    kalau cari dan cari dan jangan tu dan jangan ini, itu otak bawah tempurung

    ReplyDelete
  10. berdiamlah kamu jika kata2mu itu satu dosa.....berkatalah kamu jika kata2mu itu satu doa......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kita merancang, Allah yg menentukn. Tiada siapa mampu menentukan nasib kita di hari esk. Ketika didalam musibah dan kesusahan,tentu kita menghargai pihak kedua meringankan beban untuk meneruskan kehidupan. Dengan perlindungan Takaful PruBSN, sbagai pihak kedua membantu dikala kesusahan,segala bil hospital kami bayarkam,hadiah berbentuk pampasan diberikan untuk meneruskan kehidupan.Dapatkan khidmat runding kepakaran kami dalam takaful secara PERCUMA.

      Abdul Rahman
      013-3743843

      Delete
  11. Kita merancang, Allah yg menentukn. Tiada siapa mampu menentukan nasib kita di hari esk. Ketika didalam musibah dan kesusahan,tentu kita menghargai pihak kedua meringankan beban untuk meneruskan kehidupan. Dengan perlindungan Takaful PruBSN, sbagai pihak kedua membantu dikala kesusahan,segala bil hospital kami bayarkan,hadiah berbentuk pampasan diberikan untuk meneruskan kehidupan.Dapatkan khidmat runding kepakaran kami dalam takaful secara PERCUMA.

    Abdul Rahman
    013-3743843

    ReplyDelete
  12. Tidak mengatakan penulis benar dan tidak mengatakan penulis salah, beliau hanya mengajak manusia berakal sehat agar dapat mengunakan akal yang dikurniakan Allah dengan sebaik-baiknya, bukan melabel atau memfitnahkannya dengan fahaman lain atau mengatakan fahaman lain itu sesat, sedangkan diri mereka yang memfitnah belum tentu benar ISLAMNYA hanya sekadar beperasangka dan menduga2 menurut akal dan golongan.

    Kembalikan Fitrah akal berpandukan mukjizat Al-Quran dan Sunah Rasulullah agar tidak menjadi manusia yang kurang Akal. Utamakan Kalam Allah dahulu sebelum menyelidiki kitab yang tebal-tebal karangan manusia. Insyallah akan jelas ISLAM sepertiapakah kita sebelum ini. Maaf moga kita semua mendapat munafaat serta petunjuknya. Hikmah perlu dicari terlebih dahulu menurut petunjuk MUKJIZAT teragung Al-Quran, BUKAN mencari setelah berlakunya setiap kejadian. Insyallah setiap dari kita akan berfikiran mendahului masa. INSYA" ALLAH.

    http://youtu.be/WaByv288zUI

    ReplyDelete
    Replies
    1. kita usaha then serahkan pada allah untuk tunjukkan kebenaran tu semua...xkan nak duduk saja...sekurang2nya setiap point yg ada/kemungkinan yg ada boleh dijadikan point penting untuk selesaikan masalah yg ada....usaha lagi baik dari mereka yg tahu nak mengkritik jer...huhu...wallahualam...

      Delete
    2. Pada akhir zaman akan muncul pembohong-pembohong besar yang datang kepadamu dengan membawa berita-berita yang belum pernah kamu dengar dan belum pernah didengar oleh ibu bapa kamu sebelumnya, kerana itu jauhkanlah dirimu dari mereka agar mereka tidak menyesatkanmu dan memfitnahmu.” ( Sahih Muslim)

      Delete
  13. ini adalah satu kitaran dunia yang mana orang kaya sentiasa pintar untuk memutar belit suatu hal-hal samada rumit atau tidak, manakala yang tidak punyai keupayaan untuk menjadi golongan kaya akan sentiasa berusaha untuk jadi pintar dan pada masa yang sama dapat benda yang membodohkan, sedih aku dengan perkara ini kerana aku adalah golongan yang sentiasa coba untuk jadi pintar dan kaya, wal hal hasilnya.. aku sentiasa dapat benda yang membodohkan...

    ReplyDelete
  14. Pada akhir zaman akan muncul pembohong-pembohong besar yang datang kepadamu dengan membawa berita-berita yang belum pernah kamu dengar dan belum pernah didengar oleh ibu bapa kamu sebelumnya, kerana itu jauhkanlah dirimu dari mereka agar mereka tidak menyesatkanmu dan memfitnahmu.” ( Sahih Muslim)

    ReplyDelete
  15. Karya terbaik untuk orang yang baik-baik.. so.. banyakkan berfikir perkara baik.. jadi baik lah ia.. jangan bertanggapan buruk sebelum berfikir.. teruskan untuk perkara baik..

    ReplyDelete
  16. Pada akhir zaman akan muncul pembohong-pembohong besar yang datang kepadamu dengan membawa berita-berita yang belum pernah kamu dengar dan belum pernah didengar oleh ibu bapa kamu sebelumnya, kerana itu jauhkanlah dirimu dari mereka agar mereka tidak menyesatkanmu dan memfitnahmu.” ( Sahih Muslim)

    ReplyDelete