MH370: Diego Garcia Dan Kegoyahan



Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

*Pastikan! Ketika anda membaca artikel ini, sila rujuk semua attached link yang telah saya buat. Pastikan juga anda mempunyai akaun facebook untuk mengakses kesemua attached link.

Masih ingat mengenai ulasan saya dalam artikel-artikel lalu baik di blog ini atau di facebook saya tentang Pulau Perak dan beberapa buah pulau lagi?

Masih ingat status update di facebook saya mengenai pulau-pulau yang ada? Saya ada update banyak gambar-gambar landasan kapal terbang di wall facebook saya. TIDAK ADA satu gambar pun yang menunjukkan lokasi Diego Garcia. Tapi kalau korang familiar dengan Diego Garcia, korang tengok gambar kat atas ni pun tahu apa nama lapangan terbang tersebut.

Ada banyak sebab kenapa saya langsung TIDAK pernah mengulas tentang Diego Garcia dan radar jammer seperti AWACS dan lain-lain. Hint dan clue korang boleh baca disini.

Selepas menerima klu tersebut, saya telah percaya bahawa siasatan kes MH370 akan di divert kepada satu perkara yang amat tidak logik. Lihat susunan 13 klu dalam klu yang telah saya attach pada perenggan di atas. Ada sebab mengapa saya berbuat begitu. Kemudian, korang boleh perhatikan semua posting aku bermula daripada posting yang ini, ini, ini, dan ini.

Kalau korang benar-benar mengikuti apa yang aku update, sejak awal 10 Mac sehingga sekarang, korang pasti perasan semua hint dan clue yang aku berikan ada kaitan antara satu sama lain. Korang juga pasti tertanya-tanya banyak perkara, kenapa aku tidak tulis apa-apa tentang Diego Garcia, radar jammer, AWACS, Russia dan lain-lain point yang memang aku sengaja tak mahu sentuh.

Mengenai sebab musabab ini, akan aku jawab selepas artikel berikut.... Artikel berikut adalah penulisan dari Shah Paskal. Bacalah dengan hati dan minda terbuka....

Diego Garcia


1. Ramai orang bertanya kepada saya jika kemungkinan pesawat mendarat di lapangan terbang Amerika Syarikat (AS) di kepulauan Diego Garcia, saya bagaimanapun berasa ia terlalu jauh untuk pesawat tersebut sampai.

2. Pulau itu memang boleh menampung pesawat sebenar MH370 kerana landasan pulau tersebut yang sepanjang lebih dari 2 kilometer mampu menampung pendaratan kapal terbang pengebom B-52 milik AS.

3. Satu lagi laporan yang saya dapat adalah, pesawat tersebut telah turun dari 30,000 kaki kepada 4,000 kaki, saya tidak tahu jika pesawat mengalami kerosakan atau memang sengaja dilakukan.

4. Untuk membuat andaian Kapten Zaharie Ahmad Shah terlibat dalam satu konspirasi yang besar, itu bukan tugas saya dan saya fikir tidak patutlah kita buat begitu selagi kotak hitam tidak ditemui.

5. Kapal terbang juga diberitahu terbang dalam keadaan kelajuan laju dan kemudian perlahan, jika pesawat terbang pada paras 4,000 kaki sudah tentu enjin terpaksa menggunakan kuasa yang banyak untuk mengekalkan ketinggian dan kestabilan pada paras tersebut iaitu tinggi di bawah Gunung Tahan yang mempunyai ketinggian 7,175 kaki.

6. Bagaimanapun saya tidak rasa pesawat terbabit terpaksa membuat penerbangan "Terrain Hugging" untuk mengelak dari radar.

7.Jika pesawat berjaya mengelak dari radar, sudah tentu ada satu kuasa lain yang mengetahui kedudukan-kedudukan dan kekuatan radar negara atau titik buta "blind spot" negara-negara seperti Indonesia, Thailand dan Malaysia.

8.Jika ketiga-tiga negara ini masih juga gagal mengesan sebuah pesawat yang terbang rendah, nyatalah "Secondary surveillance radar" milik negara-negara tersebut tidak diletakkan dalam lokasi yang sesuai kerana "Secondary radar" ini biasanya berjarak pendek.

9.Seseorang yang mempunyai maklumat ketenteraan dan kekuatan radar-radar ini sudah tentu boleh mengawal pesawat terbabit, ini tidak memerlukan konspirasi yang besar seperti penggunaan jammer dari kapal terbang "Awacs".

10.Selepas mengambil kira keupayaan minyak pesawat MH370 itu, saya andaikan pesawat tersebut tidak akan pergi sejauh Kazastan, India, Diego Garcia dan sebagainya.

11.Paling kuat pesawat akan kehabisan minyak sekitar perbatasan Malaysia atau Thailand dan terhempas di sekitar kawasan berkenaan.

12.Ini bertepatan dengan perenggan 64 artikel saya sebelum ini yang menyatakan pesawat akan dijumpai di sempadan Malaysia/Thai atau Malaysia/Vietnam.


Rujukan artikel ada disini.

Okay, 12 point je. Artikel diterbitkan dengan kebenaran beliau.

Tanpa perlu bercerita panjang lebar, 12 point di atas sebenarnya telahpun menjawab kesemua persoalan yang aku ajukan dalam perenggan-perenggan di atas. Inilah antara punca mengapa aku tidak mahu mengulas mengenai AWACS, Diego Garcia dan aku menolak mentah-mentah teori mengatakan MH370 berada di Russia dan cerita kononnya daripada "PTD" yang disebarkan ramai orang.

Sekarang saya dengan berbesar hati ingin berkongsi beberapa point penting dan clue yang telah saya catatkan di wall facebook saya buat tatapan semua. Aku pecahkan kepada beberapa fraction untuk memudahkan korang memahami susunannya.

---------------------------------------

Kegoyahan

(Fraction 1)

Mastermind kepada semua yang terjadi hari ini.....

adalah orang Melayu sendiri. Dan dia masih berada dalam Malaysia.

This is my statement.

-bradokapak-
1.25 PM - 13.3.2014.

Rujukan disini.

---------------------------------------

(Fraction 2)

Aku bagi clue/hint sikit....

1. MH370 terputus hubungan.

2. MH370 disyaki berpatah balik ke arah Pulau Perak atau ke arah Barat Semenanjung (Utara). 

3. Pesawat dah tenggelam...

4. Penumpang belum mati.

5. Tiba-tiba pesawat timbul balik. Ramai penumpang mati terikat dalamnya.

6. Ada segerombolan orang datang ke sebuah pulau...

7. Mereka disambut oleh orang Myanmar.

8. US and its allies, just ambil kesempatan.

9. Kerajaan kita sengaja lengahkan kes / isu ini.

10. InsyaALLAH dalam minggu ini juga pasti berita akan diceritakan di media.

11. Ramai orang terkejut bila mengetahui hakikat sebenar...

12. Ramai orang tak percaya apa yang 'teori kami' katakan...

Kesimpulan ringkas....

Kapal hilang - kapal patah balik - kapal tenggelam - tak ada yang mati - kapal timbul balik - ramai mati

Sekarang.... gilran kalian untuk berfikir dan mencari jawapan. Baca dan semak semua status saya dari seawal status bertarikh 10 Mac 2014. Baca juga teori Shah Paskal di dalam blognya. Cubalah kaitkan dan cari jawapannya sendiri....

Indeed.... sekali lagi aku sendiri terkejut bila tau kesudahannya.

Rujukan ada disini.

-----------------------------------

Lagi udpate yang pernah aku buat...

(Fraction 3)

Banyak benda nak di update.... Tapi tak tau nak mula daripada mana. Sementara menanti point2 besar yang aku akan tuliskan.... aku nak bgtau beberapa perkara...

1. Aku tak percaya pesawat tu terhempas di area Pulau Perak dengan sengaja (jika benar terhempas disitu).

2. Sehingga kini, aku masih yakin pesawat TIDAK terhempas.

3. Carilah apa yang sebenarnya ada dalam pesawat dan dibawa oleh pesawat..... ramai org tak terfikir.

Rujukan disini.

Alhamdulillah... Itu sahaja yang aku ingin kongsikan setakat ini. Kalau korang nak lagi banyak clue untuk menyelesaikan masalah MH370 ini, bolehlah rujuk wall facebook aku tau. Selongkar dan geledahlah, cari sampai dapat. Manalah tahu aku pernah tertulis komen yang ada bagi hint terbesar ke.... :D

Kalau tak jumpa tu, anggap je bukan rezeki kalian. Yang pasti, aku berkongsi ini untuk membantu semua orang menyelesaikan masalah yang sedang datang. Bukan membantu kerajaan, tetapi memberi pilihan ke-2 untuk orang awam membaca dan berfikir. Kerajaan tahu apa yang sedang mereka buat dan aku sedikut pun tidak mempertikaikan usaha mereka. Kerana, bagi aku apa yang mereka buat sedang menjaga kedaulatan negara.

Boleh rujuk artikel MH370: Suatu Misteri. Disana aku dah jelaskan dengan panjang lebar akan hal kedudukan sebenar kes kehilangan pesawat MH370 ini.

InsyaALLAH, aku akan sambung lagi artikel panjang lebar aku pada bahagian kedua....

Nantikan,

MH370: ... ....

Tak lain tak bukan hanya di blog ini juga. :)


Sekian,
Wassalam.

-bradokapak-
Pengkaji Ilmu Akhir Zaman.
Freelance Internet Marketer.






-
end 12 ogos 2014, fb azam sahar
-
*Pihak Drama Raja TIDAK akan bertanggungjawab terhadap sebarang komen yang menyakiti mana-mana individu atau badan berorganisasi. Kepada para pembaca, diharapkan agar anda dapat memberikan komentar dengan baik dan tidak menggunakan kata-kata kesat. Segala kerjasama anda amatlah kami hargai demi menjaga kemurnian akhlak dan keharmonian blog ini. Sekian. -admin-

38 Responses to "MH370: Diego Garcia Dan Kegoyahan"

  1. Replies
    1. Pada akhir zaman akan muncul pembohong-pembohong besar yang datang kepadamu dengan membawa berita-berita yang belum pernah kamu dengar dan belum pernah didengar oleh ibu bapa kamu sebelumnya, kerana itu jauhkanlah dirimu dari mereka agar mereka tidak menyesatkanmu dan memfitnahmu.” ( Sahih Muslim)

      Delete
    2. Teori Terkini Kapten Nik Huzlan Yang Bakal Hapuskan Segala Sangkaan dan Hipotesis
      Klik Sini
      http://akuobses.blogspot.com/2014/03/bukti-terkini-mh370-ikuti-analisa.html

      Delete
  2. Penulisan yang benar-benar memecahkan minda... Hmm...

    ReplyDelete
  3. Yes aku fhm teme kasih bro terbaik lah ini antara jawatan dan negara..

    ReplyDelete
  4. Good info for all Malaysian,may allah be with and bless you.Tq.

    ReplyDelete
  5. Atok Zamany nyer Theory yg paling best.....sbb dia kenal semua pelakonnyer.

    ReplyDelete
  6. Teruskan perjuangan lillahitaala

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pada akhir zaman akan muncul pembohong-pembohong besar yang datang kepadamu dengan membawa berita-berita yang belum pernah kamu dengar dan belum pernah didengar oleh ibu bapa kamu sebelumnya, kerana itu jauhkanlah dirimu dari mereka agar mereka tidak menyesatkanmu dan memfitnahmu.” ( Sahih Muslim)

      Delete
  7. Sush aku nk pham.. blurr... xnampak.. sorry la iq ku x setinggi mane.. tp minat nk tahu.. cz sume org nk tahu kn..

    ReplyDelete
  8. Bagus la ada penerangan mcm ni semoga ALLAH lindungi rakyat MALAYSIA DARI MALAPETAKA.

    ReplyDelete
  9. Saya boleh faham kronologi cerita ni dan tahu apa yg dimaksudkan, tapi awalnya, mcm tak terjangkau dek akal sampai mereka buat movie mcm ni sekali sebab dlm flight tu bukan org M'sia je ada dan bukan org biasa2 jer ada. Ada baby pula tu. Bukan senang nak melibatkan nyawa org ni. Dan lagi satu, "kapal tenggelam-timbul-penumpang mati terikat"? Betul ??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Senang sahaja nak libatkan nyawa orang kalau watak mereka adalah jahat. So, membunuh nyawa orang adalah tugas mereka. Very simple job.

      Delete
    2. Pada akhir zaman akan muncul pembohong-pembohong besar yang datang kepadamu dengan membawa berita-berita yang belum pernah kamu dengar dan belum pernah didengar oleh ibu bapa kamu sebelumnya, kerana itu jauhkanlah dirimu dari mereka agar mereka tidak menyesatkanmu dan memfitnahmu.” ( Sahih Muslim)

      Delete
  10. Brado kapak, ade kemungkinan tak kes mh370 ni ade kaitan dengan air crashed dkt india.. seems like, the air crashed dkt india tu blaku at the same time mh370 hilang..?

    ReplyDelete
  11. Aku totally blank.. Mungkin sebab aku baru je jumpa blog BK & Shahpaskal tu. Teori korang masih berlegar2 dlm kepala belum dpt didigest sepenuhnya. Lantas soalan itu & ini menerawang dikepala.. Cer kasi idea darimana ptut aku mula dr awal?

    ReplyDelete
  12. Maaf mencelah...sy ada seorg mmber datin suaminye adalah dato...dato ni ada seorg kawn y handle kes ni..mcm mn ye nak bg tau..mh370 takder pun terhempas masih selamat di sebuah pulau.kiranye ni adalah sebuah rampasan ttp msh disorokkan..sbbnye dibgtau meminta sejumlah duit tebusan rm1xk..malaysia tlh hntr 30peg pergi utk mmbuat rundingn di pulau itu..krn china enggan byr tebusan y dknkn oleh pulau tu..ini krn trdpt rmi pnumpg ngr china ddlm mh370..sbb tu mlsia hntr peg utk mmbuat rundingn..perkara ni dlkukan secr sembunyi tiada siapa y tahu tetmasuk wartawan n masyarakat...kita tggu n lihat mcm rundingn tu berjy..sy berkongsi info y dsmpikn kpd sy..bg sy cukup lg mengetahui penumpg2 msh lg hidup..kita berdoa supaya mereka dpt kmbali dgn slmt..

    ReplyDelete
  13. Maaf bkn 1xk tetapi 1xb...sy cerita dgn ringkas y blh utk dfahami n mudah difahami..maaf byk typing eror...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pada akhir zaman akan muncul pembohong-pembohong besar yang datang kepadamu dengan membawa berita-berita yang belum pernah kamu dengar dan belum pernah didengar oleh ibu bapa kamu sebelumnya, kerana itu jauhkanlah dirimu dari mereka agar mereka tidak menyesatkanmu dan memfitnahmu.” ( Sahih Muslim)

      Delete
  14. ko ingat ko sherlock holmes? pfft.. skrang ni info yg benar2 solid ade 1 je.. MEDIA.. lain la klau bapak ko najib, or hishamuddin or obama or china ruler..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masalahnya, boleh ke percaya kat media. Kalau media tipu mcm mana? Yang boleh dipercayai hanya Allah SWT dan janji-janjiNya. Apa nak heran, kiamat sudah dekat. Dajjal sudah hampir keluar. Imam Mahdi juga sudah menunggu masa untuk muncul. Jadi, takkan nak percaya kan media. Mereka mana inform itu semua.

      Delete
    2. Pada akhir zaman akan muncul pembohong-pembohong besar yang datang kepadamu dengan membawa berita-berita yang belum pernah kamu dengar dan belum pernah didengar oleh ibu bapa kamu sebelumnya, kerana itu jauhkanlah dirimu dari mereka agar mereka tidak menyesatkanmu dan memfitnahmu.” ( Sahih Muslim)

      Delete
  15. Dalam banyak2 teori dan persepsi, hanya satu yang terlepas pandang. Ini kerja orang2 Iran. Pasal ape. Ketua2 Kartel Iran telah rugi berpuluh-puluh juta ringgit kerana selain kita dapat merampas dadah yang cuba di seludup ke Malaysia, ramai juga warga2 Iran yang di upah sebagai kaldai2 dadah atau yang saja2 nak bawa dadah telah di tangkap dan di jatuhi hukuman gantung sampai mati. Mungkin kah ini merupakan dendam keatas MAS dan juga Malaysia kerana menjejaskan perniagaan mereka.

    ReplyDelete
  16. Salam.. ape yg tangkaijering ungkai ade persoalan di sini http://militaryofmalaysia.net/2014/02/mitos-dan-kebenaran-secret-fund-raja-raja-melayu/.
    Jika benarlah....

    ReplyDelete
  17. aset berharga dlam peasawat..................MANGGIS..saya harap brader tahu knapa MANGGIS jadi sasaran..

    ReplyDelete
  18. entri terbaik la bro.... jangan lupa singgah@ jenguk blog saya yer...boleh kongsi cerita pasal MH 370

    ReplyDelete
  19. Adakah lapangan terbang ini memang benar ada kaitan sebagaimana data yang terdapat didalam simulator di rumah kapten pilot MAS?


    Ketahui Rahsia Cetak Banner Murah? KLIK SINI!


    .

    ReplyDelete
  20. Pada akhir zaman akan muncul pembohong-pembohong besar yang datang kepadamu dengan membawa berita-berita yang belum pernah kamu dengar dan belum pernah didengar oleh ibu bapa kamu sebelumnya, kerana itu jauhkanlah dirimu dari mereka agar mereka tidak menyesatkanmu dan memfitnahmu.” ( Sahih Muslim)

    ReplyDelete
  21. [E-BOOK PERCUMA] 127 Idea & Strategi Pemasaran Online.
    Dapatkan E-book 127 Idea & Strategi Pemasaran Online yang ditulis oleh OTAI INTERNET MARKETER TUAN HASZOOR MUAIDI secara PERCUMA!!!
    Ya !! PERCUMA!!
    127 Idea & Strategi Pemasaran Online KHAS Untuk Anda :
    >>Tarik Lebih Ramai Pelanggan!
    >>Tingkatkan Lebih Banyak Jualan!
    >> Gandakan Keuntungan Bisnes Anda!
    MUATURUN SEKARANG SECARA PERCUMA DISINI:
    >>> http://www.jutawanunderground.com/member/aff/go/ashraf/?i=1 <<<
    P/S: TAWARAN TERHAD! MUATTURUN SEKARANG JIKA ANDA HENDAK MENJADI YANG TERAWAL MUATTURUN SECARA PERCUMA.

    ReplyDelete
  22. Pada akhir zaman akan muncul pembohong-pembohong besar yang datang kepadamu dengan membawa berita-berita yang belum pernah kamu dengar dan belum pernah didengar oleh ibu bapa kamu sebelumnya, kerana itu jauhkanlah dirimu dari mereka agar mereka tidak menyesatkanmu dan memfitnahmu.” ( Sahih Muslim)

    ReplyDelete
  23. macam citer tamil daaa..... (puihhh..)

    ReplyDelete
  24. Assalamualaikum..pada hemat saya..apa yang ditulis oleh penulis hanya lah andaian semata.kerana,jika penulis mengetahui perkara sebenar mengapa tidak terus memberitahu kepada pembaca apa yang berlaku.gaya penulisan dan maklumat yang disampaikan hanyalah berkisar di beberapa tajuk besar yang isinya diulang ulang dan rumusan yang tergantung terus menimbulkan tanda tanya di kalangan pembaca.hukum bagi kita jika menyembunyikan perkara sebenar itu berdosa dan hukum bagi kita jika menyampaikan berita yang berunsur fitnah juga berdosa kerana ia akan menimbulkan kekacauan dalam masyarakat.gaya tulisan penulis pada hemat saya menunjukkan yang penulis hanya ibgin melihat rating pembaca.semakin ramai pembaca,semakin popular.tidak perlu membuat berbagai andaian,saya yakin kisah kejadian hilangnya pesawat mas mh370 ini tidak panjang sehingga perlu banyak episod seperti yang dikisahkan oleh penulis di sini.ianya menjadi banyak episod atau terlalu panjang kerana penulis menambah plot cerita mengikut andaian yang saya kira hanya khabar angin.sudah lah.

    ReplyDelete