Kebosanan


Kebosanan.

Semenjak minggu ke-4 MH370 hilang, ramai yang dah jadi bosan. Tak tahu apa punca, mungkin sudah tiada yang sensasi. Jadi semua merasa bosan dan berfikir tiada apa yang penting sedang berlaku.

Kalau dibuka beberapa cerita pun pasti ia bagaikan angin berlalu. Ditiup ia pergi. Dihembus ia kembali. Sebenarnya banyak dah perkara-perkara besar yang terjadi dalam negara kita rentetan hilangnya MH370. Seperti penandatanganan MOU antara Malaysia dgn China, antara Malaysia dengan Turki dan juga perjanjian TPP yang bakal ditandatangani antara Malaysia dan mata helang kelak.

Disebalik perjanjian-perjanjian ini dah banyak berlaku perubahan pola kepimpinan negara, aliran keluar masuk wang dan dana, mindset war dan logical thinking serta beberapa perkara yang sedang terjadi di seluruh hutan2 dalam negara kita. Cuma kita je tak sedar.... bila ada pendedahan dibuat, kita akan beranggapan ia sesuatu yang tidak benar selagi tidak dibuktikan dengan bukti yang nyata. Kerana kita tidak pernah sampai ke tahap mempercayai perakara yang tidak dilihat dengan mata.

Seperti di Selangor sendiri... sudah banyak hutan-hutan yang dimasuki para askar untuk projek-projek yang rakyat tidak ketahui. Seperti di Kelantan, sudah banyak gunung-gunung dipanjat oleh askar luar untuk projek yang tak diketahui. Namun semua ini akan menjadi kisah dongeng dan tahyul selagi tiada gambar yang membuktikannya.

Namun, tugas kami yang tahu serba sedikit tentang hal ini tidak lain tidak bukan memberitahu perkara yang sepatutnya anda semua tahu dan alert. Ia bagi persiapan masing-masing di kala menghadapi sebarang kemungkinan.

Ada masa kita leka, maka datang peringatan kepada kita......

Yang belum hafal 20 ayat pertama Surah Al-Kahfi elok hafal dari sekarang.

InsyaALLAH, saya akan ke Pantai Timur hujung minggu ini dan tak banyak update yang boleh dibuat. Sekembalinya dari Pantai Timur, mungkin ada cerita menarik yang hendak dikongsikan.

Sekian.

-bradokapak-
Penganalisa Berita Semasa.
Freelance Internet Marketer.
-
end 12 ogos 2014, fb azam sahar
-
*Pihak Drama Raja TIDAK akan bertanggungjawab terhadap sebarang komen yang menyakiti mana-mana individu atau badan berorganisasi. Kepada para pembaca, diharapkan agar anda dapat memberikan komentar dengan baik dan tidak menggunakan kata-kata kesat. Segala kerjasama anda amatlah kami hargai demi menjaga kemurnian akhlak dan keharmonian blog ini. Sekian. -admin-

4 Responses to "Kebosanan"

  1. saya kadang 2 terkeliru. yang perlu di hafal tu 20 ayat pertama atau 10 awal dan 10 akhir? pls advise ;0

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hafal semua tn khairul,10 ayt pertama n 10 ayt trakhir surah al kahfi.semoga kita semua d lindungi oleh allah dri fitnah dajjal

      Delete
  2. Sepatutnya boleh collect sijil kursus perkahwinan minggu depan,Tp xboleh SBB pihak pengurusan bgtau deligasi Obama nk dtg masjid negara.....knpa sampai ke masjid negara dia datang? Habis satu masjid standby utk security Obama..

    ReplyDelete