Kepercayaan Kepada Perkara Ghaib



Kepercayaan Kepada Perkara Ghaib


Ok penat selepas lepak dengan den komando yang pernah bertugas sebagai intelligent officer dan berpengalaman dalam menguruskan krisis rampasan dan tebusan kapal Somalia. Cuma bertukar maklumat dan hipotesis. Saya faham ramai yang nak lihat saya update, saya boleh update hari-hari tetapi saya bukan penulis konspirasi, walaupun saya ada masukkan unsur sejarah, unsur misteri, konspirasi dalam blog saya yang bersifat pertahanan ala ala majalah Mastika.

Saya masih tetap dengan pendirian saya bahawa pesawat berada di Laut China Selatan cuma saya pelik apabila pihak berkuasa negara memberitahu bahawa MH370 memberikan isyarat kali terakhir pada jam pukul 8 pagi di utara Sumatera. Saya berasa pelik kerana jika pesawat tersebut mampu pergi melintas sempadan Malaysia dan Thailand tanpa dikesan. Saya yakin, konspirasi ini melibatkan negara yang besar dan bukan pengganas dari Third World Country dengan teknologi canggih untuk membuatkan perkara ini berjaya. Lagipun Malaysia bergantung kepada kecanggihan teknologi barat yang sudah pasti mampu menipu mata kita.

Semasa tahun 80an, CIA dan US pernah merangka kewujudan Imam Mahadi palsu bagi memesongkan akidah umat Islam. Imam Mahadi ini akan disertakan dengan kelebihan2 tertentu yang dibantu oleh teknologi yang hebat untuk menunjukkan seolah-olah beliau ada "kekeramatan" (saya tidak ada ayat sesuai).

Itu cerita 80an, tetapi sekarang ini sudah 2014, teknologi untuk menwujudkan dan menghilangkan pesawat sudah ada. Apalah sangat nak menghilangkan pesawat dari skrin radar dan menimbulkan pesawat dalam skrin radar juga, yang kemudian dibuktikan kesahihannya melalui laporan rasmi berbentuk kertas.

Jadi apabila berlaku kekeliruan seperti ini, kita kena bergantung pada teknologi lain yang diberikan Allah pasal kita tidak ada teknologi sendiri untuk "counter" teknologi musuh.

Fikiran kita sudah macam otak barat. Apabila saya cuba memperkenalkan dimensi baru melalui teknologi yang ada dan sepatutnya boleh dikuasi umat Islam, kita akan dikaitkan dengan syirik, khurafat....bagi saya mudah, as long tak melanggar syarat akidah, why not.

Bayangkan teknologi Islam....satelit di langit boleh diletup dan diturunkan. Orang kata dengan kuasa Allah, tetapi macam mana kita nak faham proses penurunan satelit itu?

Saya ambil satu lagi contoh, kita dengar pendekar Melayu mampu membunuh orang dengan menggunakan keris terbang. Jadi dalam kepala kita, kita bayangkan keris tersebut mempunyai kelebihan dan kita panggil keris sakti.

Sebenarnya apabila kita memahami proses yang membolehkan keris itu terbang, baru kita sedar...bukan keris itu sahaja mampu kita terbangkan, pisau pemotong sayur kat rumah pun kita boleh jadikan senjata macam keris terbang tadi, jadi fahamlah....ia terbang bukan kesaktian keris tadi tetapi kita memahami unsur terlibat.

Kita ambil pula teknologi unsur dalam pembuatan keris atau pedang. Ada keris yang dibuat melalui campuran emas, perak, gangsa, tembaga, besi and what ever.

Kalau orang itu kebal. Orang itu mungkin kebal dari besi tetapi apakah orang itu kebal dari emas? atau Perak.

Jadi salah satu unsur dalam keris itu pasti akan dapat melumpuhkan musuh yang mungkin kebal dari jenis senjata yang diperbuat dari besi sepenuhnya.

Saya ambil satu lagi contoh, saya sudah lupa secara tepat sejarah ini tetapi pada satu masa ketika Sultan Hassanudin dari Gowa berperang dengan Belanda. Tentera beliau mempunyai sepucuk meriam yang diberi nama "Anak Makassar". Meriam ini tidak diisi dengan peluru tetapi apabila berperang, meriam ini akan memuntahkan peluru-peluru berapi untuk karamkan kapal Belanda.

Meriam ini akhirnya rosak apabila ada pengkhianat yang menyapukan minyak babi pada mulut meriam.

“Di Somba Opu dapat direbut seluruhnya 272 pucuk meriam besar dan kecil, diantaranya juga meriam “Anak Makassar” yang luar biasa itu. Sungguhpun dalam keadaan rusak, namun meriam Anak Makassar itu masih juga dapat menampakkan kedahsyatannya” -- catatan penulis Belanda, J.W Vogel.

Beliau memberitahu meriam tersebut memiliki berat 9,5 tan dan panjang enam meter serta berkaliber 41.5 cm.

Di sini saya ingin memberitahu, orang-orang Islam sebenarnya memiliki "Secret Weapon"

Di sini saya ingin menerangkan mengapa kadang-kadang saya menyelitkan unsur-unsur mistik dalam penulisan saya dalam blog dan FB secara berdikit. Saya mahu mengajak anda memahami. Percaya dan Memahami adalah dua benda yang berbeza.
Anda mungkin percaya bahawa anda melihat dengan mata kepala anda sendiri bahawa sesebuah keris itu boleh terbang.

Tetapi anda tidak memahami proses terbang itu, paling kuat anda cakap..."Ini bantuan jin", "Ini sihir atau "Ini kuasa Allah".

Jawapan awal mungkin betul dan mungkin salah tetapi jawapan kedua paling betul cuma malangnya, setakat itu sahajalah yang anda mampu beritahu.

Bagaimana dengan prosesnya? Sebenarnya tidak ada magik apabila anda memahami sesuatu perkara. Orang yang tidak faham sahaja yang mudah membuat tuduhan seseorang itu syirik, kurafat, aneh, mistik, terlalu percaya pada benda ghaib dan sebagainya.

Lebih teruk lagi, orang yang membuat tuduhan inilah yang paling mudah dipesongkan.


-Artikel ditulis oleh Shah Paskal.
-
end 12 ogos 2014, fb azam sahar
-
*Pihak Drama Raja TIDAK akan bertanggungjawab terhadap sebarang komen yang menyakiti mana-mana individu atau badan berorganisasi. Kepada para pembaca, diharapkan agar anda dapat memberikan komentar dengan baik dan tidak menggunakan kata-kata kesat. Segala kerjasama anda amatlah kami hargai demi menjaga kemurnian akhlak dan keharmonian blog ini. Sekian. -admin-

42 Responses to "Kepercayaan Kepada Perkara Ghaib"

  1. manusia,,,,,,berapa banyak cahaya yang mereka dapat lihat daripada seluruh spektrum cahaya yang Allah jadikan ? berapa banyak bunyi yang mereka dapat dengar daripada seluruh spektrum bunyi yang Allah jadikan ? hanya sedikit sahaja~
    jangan kita sombong dengan kemampuan yang hanya sedikit ini, lalu mengatakan itu mustahil, ini syirik, ini khurafat~ :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pada akhir zaman akan muncul pembohong-pembohong besar yang datang kepadamu dengan membawa berita-berita yang belum pernah kamu dengar dan belum pernah didengar oleh ibu bapa kamu sebelumnya, kerana itu jauhkanlah dirimu dari mereka agar mereka tidak menyesatkanmu dan memfitnahmu.” ( Sahih Muslim)

      Delete
    2. dari brado kapak sampai ke kamu nie....tak habis2 pasal nie....
      boleh tanya kamu nie sape yerkk.....

      Delete
    3. dari brado kapak sampai shah paskal...
      boleh tanya kamu nie sape yerkk.....

      Delete
    4. dedua ni byk mengarut je lebih

      Delete
    5. Razo....mcm mne ko leh ckp...dedua ni byk mengarut je lebih??jwpn nye..sbb kau baca artikel diaorg tu.dr awal lg brado kapak dh wrning akan kesan2 yg akan jd selepas mmbaca artikel.jng bca kalau xdpt nk terima.dia xsuruh pn ko percaya.dah sememangnya ko tu yg br akal pendek.brado kapak xpernah lupa untk ingtkn kita supaya amalkan surah al kahfi..ko rasa tu pn mengarut jgk ke????????

      Delete
  2. Tiada daya upaya melainkan dengan izinNya jua. Segala-gala Dia belaka. PerancanganNya tetap dan terus berjalan.
    Sila lawati : http://basokmohdpahlawi.blogspot.com/
    Tumpang lalu ya bro BK..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pada akhir zaman akan muncul pembohong-pembohong besar yang datang kepadamu dengan membawa berita-berita yang belum pernah kamu dengar dan belum pernah didengar oleh ibu bapa kamu sebelumnya, kerana itu jauhkanlah dirimu dari mereka agar mereka tidak menyesatkanmu dan memfitnahmu.” ( Sahih Muslim)

      Delete
  3. A'kum sdr. Tuan Rumah

    Cerita parang terbang, pedang terbang sebenarnya bukan senjata itu yang terbang dan membunuh dengan sendiri. Maafkan saya bercerita sikit tentang perkara ini. Guru saya pernah mengepalai pertempuran dengan tentera Thai di Selatan Thailand pada tahun 60'an. dan Gurunya juga pernah bertempur dengan Komunis Bintang 3 selepas Jepun menyerah kalah. Tempatnya di Muar dan Batu Pahat.

    Cerita sebenar menurut pengalamannya, Pedang dan parang ini dibawa dan dilibas oleh manusia yang mengamalkan sesuatu amalan. Ketika dalam keadaan 'perang' bila bertempur musuh yang kafir atau fasik tidak Allah melindungi orang ini dan musuh tidak nampak orang yang membawa dan melibas senjata itu. Jadi ketika itu membunuh dan memancung semudah mencantas batang pisang!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pada akhir zaman akan muncul pembohong-pembohong besar yang datang kepadamu dengan membawa berita-berita yang belum pernah kamu dengar dan belum pernah didengar oleh ibu bapa kamu sebelumnya, kerana itu jauhkanlah dirimu dari mereka agar mereka tidak menyesatkanmu dan memfitnahmu.” ( Sahih Muslim)

      Delete
    2. bende ni mcm btol gak..sme mcm arwah atok aku cte

      Delete
  4. amal kan surah yasin ayat 9, insyaAllah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pada akhir zaman akan muncul pembohong-pembohong besar yang datang kepadamu dengan membawa berita-berita yang belum pernah kamu dengar dan belum pernah didengar oleh ibu bapa kamu sebelumnya, kerana itu jauhkanlah dirimu dari mereka agar mereka tidak menyesatkanmu dan memfitnahmu.” ( Sahih Muslim)

      Delete
  5. Kuasa minda dengan izin Allah SWT, tiada 1 pon yg mustahil. Kun Fa Ya Kun

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pada akhir zaman akan muncul pembohong-pembohong besar yang datang kepadamu dengan membawa berita-berita yang belum pernah kamu dengar dan belum pernah didengar oleh ibu bapa kamu sebelumnya, kerana itu jauhkanlah dirimu dari mereka agar mereka tidak menyesatkanmu dan memfitnahmu.” ( Sahih Muslim)

      Delete
  6. Replies
    1. Pada akhir zaman akan muncul pembohong-pembohong besar yang datang kepadamu dengan membawa berita-berita yang belum pernah kamu dengar dan belum pernah didengar oleh ibu bapa kamu sebelumnya, kerana itu jauhkanlah dirimu dari mereka agar mereka tidak menyesatkanmu dan memfitnahmu.” ( Sahih Muslim)

      Delete
  7. Bang, tukar layout kaler gelap sikit. selesa sikit nak baca.

    ReplyDelete
  8. Pada akhir zaman akan muncul pembohong-pembohong besar yang datang kepadamu dengan membawa berita-berita yang belum pernah kamu dengar dan belum pernah didengar oleh ibu bapa kamu sebelumnya, kerana itu jauhkanlah dirimu dari mereka agar mereka tidak menyesatkanmu dan memfitnahmu.” ( Sahih Muslim)

    ReplyDelete
  9. Salam. Kedangkalan pemikiran sesetengah umat Islam kerana ilmu akidah yg mantap tidak diajar dr mula. Awalludin makrifatullah. Awal ugama mengenal Allah. Kita diajar hanya sekadar Allah itu Tuhan yg Esa, tidak diajar dgn ilmu utk mengenal Allah sebenar2nya. Firman menyatakan Allah menjadikan kamu dan semua perbuatan kamu. Jadi tiada yg mustahil sekiranya Alllah berkehendakkan sesuatu. Wallahualam

    ReplyDelete
  10. Pada akhir zaman akan muncul pembohong-pembohong besar yang datang kepadamu dengan membawa berita-berita yang belum pernah kamu dengar dan belum pernah didengar oleh ibu bapa kamu sebelumnya, kerana itu jauhkanlah dirimu dari mereka agar mereka tidak menyesatkanmu dan memfitnahmu.” ( Sahih Muslim)

    ReplyDelete
    Replies
    1. “Harta raja-raja Nusantara berupa ratusan ribu ton emas dan harta lainnnya itu dibawa ke Belanda (sebagai penjajah) dari Indonesia, kemudian Belanda kalah perang dengan Jerman, maka Jerman memboyong harta itu ke negaranya. Lalu dalam perang dunia kedua, Jerman kalah dengan Amerika, maka Amerika membawa semua harta itu ke negaranya hingga kini.“

      Delete
    2. Pada akhir zaman akan muncul pembohong-pembohong besar yang datang kepadamu dengan membawa berita-berita yang belum pernah kamu dengar dan belum pernah didengar oleh ibu bapa kamu sebelumnya, kerana itu jauhkanlah dirimu dari mereka agar mereka tidak menyesatkanmu dan memfitnahmu.” ( Sahih Muslim)

      Delete
  11. Replies
    1. Pada akhir zaman akan muncul pembohong-pembohong besar yang datang kepadamu dengan membawa berita-berita yang belum pernah kamu dengar dan belum pernah didengar oleh ibu bapa kamu sebelumnya, kerana itu jauhkanlah dirimu dari mereka agar mereka tidak menyesatkanmu dan memfitnahmu.” ( Sahih Muslim)

      Delete
  12. Pada akhir zaman akan muncul pembohong-pembohong besar yang datang kepadamu dengan membawa berita-berita yang belum pernah kamu dengar dan belum pernah didengar oleh ibu bapa kamu sebelumnya, kerana itu jauhkanlah dirimu dari mereka agar mereka tidak menyesatkanmu dan memfitnahmu.” ( Sahih Muslim)

    ReplyDelete
  13. Semoga menjadi iktibar untuk kita . : jangan lupa singgah ke www.kainkapanku.blogspot.com

    ReplyDelete
  14. Kun kata Allah Faya Kun kata muhammad

    ReplyDelete
  15. Pada akhir zaman akan muncul pembohong-pembohong besar yang datang kepadamu dengan membawa berita-berita yang belum pernah kamu dengar dan belum pernah didengar oleh ibu bapa kamu sebelumnya, kerana itu jauhkanlah dirimu dari mereka agar mereka tidak menyesatkanmu dan memfitnahmu.” ( Sahih Muslim)

    ReplyDelete
  16. Dah tau la penyebar terbaik oiiiii.....berapa kali nak ulang??.?

    ReplyDelete
  17. tumpang marketing admin

    Al FAID BARAKAH SERVICES PUCHONG PRIMA
    ( KIOSK MYEG )
    PERBAHARUI ROADTAX & INSURANS KENDERAAN ANDA- Tanpa Geran Original


    *Kami menawarkan khidmat MyEG secara online dan serta merta boleh dicetak terus kepada anda disamping untuk memperbaharui Insurans .
    *Kami juga menawarkan Perkhidmatan Penghantaran RoadTax dan Insurans Kenderaan Ke Lokasi anda.

    Like us On Facebook- https://www.facebook.com/roadtaxmyeg4u

    QUOTATION PERCUMA DENGAN HARGA INSURANS KENDERAAN MELAMPAU LAMPAU MURAH
    http://roadtaxmyeg4u.blogspot.com/p/contact-us.html

    ReplyDelete
  18. faid barakah ni macam kutu lah. sibuk pulak nak berniaga

    ReplyDelete
  19. ingt pe, dragon ball ke.. ish.. terlebih pkiaq jd camnila.. sesat..

    ReplyDelete
  20. bradokapak. Setuju! Malangnya majoriti org Melayu generasi-Y ini sudah hilang 'jati'-nya dek terlalu taksub dengan teknologi.

    ...di mana aku berada di sana ada DIA...

    ReplyDelete
  21. sbnrnya ilmu allah itu sgt luas..macam kisah keris terbang dan sbgainya 2 mmg benar2 wujud..tp bkn sbb keris 2 ada keramat @ sbgainya tp sbb allah menutup pandangan musuh dr melihat mereka..dgn cara 2 pejuang2 islam dpt mengalahkn musuh dgn mudah..smuanya dgn pertolongan Allah..hanya org2 yg tinggi ilmu agama dan yg terpilih sj yg blh buat mcm 2..tiada yg mustahil dlm dunia ni..ilmu dan teknologi kita umpama setitis air di dalam lautan sj..

    ReplyDelete
  22. Minta maaf semua. Sy paham ape yg nak penulis sampaikan....perkara ini dinamakan teknologi (bantuan) Tuhan.Kita ada 'secret weapon' yg musuh tidak ada. Itu maksud brado kapak ni....dan, teknologi ini sgt3 ditakuti oleh musuh2 Islam! Dgn kekuatan IMAN & Keyakinan kpd Pencipta yg MAHA BERKUASA, tiada yg mustahil bagi seseorang yg hamba ALLAH yg betul2 HAMBA bergantung HANYA kpd TUHAN nya.....Insya-ALLAH (dgn izin-Nya), bantuan ALLAH akan tiba dgn tidak disangka2 oleh hamba Allah tu & juga musuh yg terkejut beruk....sesetengah org memanggil perkara2 ni sbg 'keramat'. Salah tu...bantuan Allah hanya tiba utk org yg 'benar2' beriman shj, bukannya penuntut ilmu2 sihir, bantuan jin ataupun saka, apalagi keris sakti yg dipuja jampi.....diulangi, teknologi ini bukan semua org Islam yg dapat....hanya yg bergantung/TAWAKKAL semata2 kpd Dia & IKHLAS menyembah ALLAH sahaja yg dapat....Ma ma'na ikhlas? Perhatikan jawapannya di dalam surah al-Ikhlas, itulah jawapannya degn mengatakan..............

    ReplyDelete
  23. Betullah yg penulis katakan tu....KUASA TUHAN (ALLAH)! Sbg contoh, Nabi pernah pakai 'pasir' shj utk menutupi pandangan mata musuh2 Islam yg mengejarnya dgn hanya berdoa/menyebut kalam2 suci ALLAH iaitu "wa jaal na mimbaini aidihim saddanw wamin khal pihim saddanw fa aghsyai nahum fahum la yubsirun..." ketika diburu musuh dl, peristiwa HIJRAH dr Mekah ke Madinah. Ayat2 ini ada di dlm surah Yasin. Then, ade lg bantuan ALLAH utk Nabi & sahabat karibnya, Abu Bakar as-siddiq...ketika bersembunyi di sebuah gua di dlm perjalanan yg dikejar oleh musuh, dgn KUASA ALLAH lg membantu hamba-Nya....si burung merpati, sang labah-labah & biawak gurun pasir menghulurkan bantuan kpd baginda Rasul & Khalifah pertama Islam.....

    ReplyDelete
  24. maaf menyampuk sikit,, apa yang bro ni kata sebenarnya betul belaka,, walaupun saya generasi y,, tapi saya dah lihat benda benda macam ni,, saya faham apa yang betul apa yang salah,, kuasa allah tu besar,, sangat besar,, terima kasih

    ReplyDelete
  25. Monopod with U-clip RM50 include postage by Pos Laju.
    Ada 3 colors : Pink, Blue and Black ~ Berminat?
    Sila hubungi kami. SMS/Whatsapp ke : 018-288 2354

    LOKASI C.O.D : Tesco Setia Alam sahaja
    HOTLINE : 018-288 2354 (CALL/SMS/Whatsapp)

    Layari page : https://www.facebook.com/monopodmalaysia01

    JOM dapatkan MONOPOD Sekarang !!
    FREE POS LAJU !! ITEM SAMPAI DALAM 2 HARI BEKERJA ~
    LAYARI Fanpage Di Atas ~

    ReplyDelete