Obomba Membawa 'Rahmat'


Kehadiran Obomba Membawa Satu 'Rahmat'

Assalamualaikum Wbt.

Saya sedang bercuti sekarang dan berada di Pantai Timur. Saya akan mengikuti beberapa siri jelajah bersama para Habaib disini. Saya akan ke satu majlis bersama Habib Jindan bin Novel yang didatangkan khas daripada Indonesia. Sementara sedang berehat menghilangkan keletihan dalam perjalanan malam tadi, saya menerima beberapa update daripada informer saya seperti berikut...

1. Obomba telah comfirm untuk datang ke negara kita secara tertutup sekitar 24 April 2014 ini. Beberapa siri lawatan oleh orang kanan dan juga sekretari keselamatannya telahpun masuk ke negara ini seawal 4 April 2014.

2. Obomba datang secara terbuka pada 26 April hingga 28 April. Pihak media telahpun dimaklumkan berkenaan hal ini.

3. Malaysia telah bersetuju untuk menandatangani perjanjian Trans Pacific Partnership dengan US.

4. Sama ada perjanjian ini dibuat secara terang-terangan atau tertutup, saya tidak pasti.

5. Dengan termetrainya perjanjian ini antara Malaysia dan US, maka sudah pasti survival negara kita akan berpanjangan walaupun banyak perkara yang bakal tergadai.

6. Paling utama, dasar ekonomi negara kita harus ditukar kepada dasar terbuka dan pelabur serta pemodal daripada luar negara terutama daripada US dan sekutu mereka akan berbesar hati untuk memodalkan serta melabur banyak projek di negara kita terutamanya projek-projek kerajaan dan GLC.

7. Selain daripada ekonomi, pengawalan bahan mentan dan penyeimbangan juga akan terjadi di antara market yang dikawal oleh orang Cina dan market baru yang bakal membuka pasaran dan persaingan bebas.

8. Sistem kapitalis akan terlaksana dengan baik di negara kita seperti di US. Ini harapan.

9. Beberapa sekatan daripada pihak China telah dijalankan bagi menggagalkannya, namun tidak berjaya. Pihak Cina sedang cuba mengawal market bahan mentah seperti ikan, sayur-sayuran, dan makanan asas.

10. Kuasa ekonomi dalam negara kita cuba diseimbangkan antara kawalan market oleh Cina dengan membawa masuk dan mengimport lebih banyak bahan mentah dari beberapa negara luar seperti Aceh, US dan sekutu.

11. Dengan termetrainya TPP, maka segala mak nenek bahan asas yang berasaskan kimia akan dibawa masuk ke negara kita seperti Genetically Modified Organism (GMO) yang terkandung dalam beras, soya, tumbuh-tumbuhan dan juga bahan sintetik.

12. Kemasukan bahan-bahan GMO akan memberi persaingan hebat dengan market yang dikawal oleh pihak Cina.

13. Kemasukan bahan-bahan GMO juga bakal memberi masa depan yang cerah bagi kewangan kapitalisme di negara kita.

14. Namun, dari satu sudut yang lain pula, termetrainya TPP akan menjadikan negara kita hamba keparat kepada NWO dan juga rakyat kita akan semakin bertambah bodoh apabila mula mengamalkan pemakanan tidak sihat.

15. GMO adalah bahan asas yang dihasilkan di dalam makmal. Seperti contoh, kacang soya yang diimport daripada US bukan kacang soya yang ditanam selama tempoh matang sebaliknya kacang soya yang disuntik kimia untuk mempercepat penghasilannya dan mempercepat tempoh matang.

16. Natijahnya, apa yang bakal kita makan nanti akan mengakibatkan kesihatan kita terjejas dan boleh mengakibatkan kekuatan akal serta mental kita jatuh merudum.

17. Sedangkan di dalam Islam kita ditekankan agar mengambil makanan yang bersih lagi suci serta halal dan tidak was-was bagi menjaga kesihatan tubuh badan kita disamping menguatkan akal dan fikiran serta mental ingatan kita.

18. Namun, antara makanan GMO dan juga makanan proses di kilang yang dihasilkan oleh kilang-kilang orang Cina TIADA bezanya.

19. Kalau GMO dihasilkan daripada kimia, maka makanan proses di kilang orang Cina pula dihasilkan secara 'nak cepat' dan 'nak untung'. Maka penghasilannya tetap tidak bersih dan tidak suci. Mereka mencampurkan banyak bahan-bahan kotor di dalam makanan. Seperti contoh, air gas berjenama yang banyak di jual dipasaran. Kita tak pernah tahu apa kandungannya. Kalau orang yang kerja di kilang air, mereka tahulah macam mana sebuah company Cina tu mahu memaksimakan keuntungan mereka dengan merecycle bahan-bahan terbuang!

20. Selain daripada kesan makanan pada tubuh badan kita, maka kesan kesihatan kita yang sudah pasti terjejas akan menyebabkan lebih ramai penduduk negara kita menghuni hospital dan klinik-klinik kesihatan.

21. Ini disebabkan kesihatan yang terjejas dek pemakanan tidak sihat yang diambil daripada makanan yang dihasilkan di kilang Cina yang kotor dan juga pemakanan tidak sihat yang diambil daripada GMO yang dibawa masuk selepas termetrainya TPP.

22. Maka secara tak langsung ia akan mengakibatkan harga bahan sintetik, uba-ubatan dan juga perkara berkaitan kesihatan akan melambung harganya.

23. Syarikat-syarikat GLC tidak lagi mampu menampung kosnya kerana kehadiran syarikat pemodal kesihatan daripada luar negara.

24. Orang-orang US dalam bidang kesihatan akan dibawa masuk kerana mereka telah berjaya mengawal market kesihatan.

25. Ini semua adalah idea bijak sang kapitalisme. Mereka menanamkan kepada kita harga murah pada makanan tetapi memberi hal-hal yang tidak sihat kepada kita. Lantas memeras kita dalam kesihatan pula.

26. Disini, akan ada banyaknya usaha-usaha untuk menjejak keturunan dan juga waris para perjuang dahulu kala.

27. Ada satu teknologi daripada UK - British dan juga US telahpun dibawa masuk ke negara kita iaitu 'DNA Detector'.

28. Teknologi ini tak perlu ambil darah anda, cukup dengan scan dahi atau mata (kalau tak silap saya) dan mereka dah boleh tahu siapa anda, keturunan mana anda dan kekuatan apa yang anda simpan??

29. Bayangkan anda adalah seorang keturunan perjuang Islam dahulu kala. Seperti contoh anda keturunan Tok Janggut yang melawan British satu masa dahulu. Sudah pasti sedikit sebanyak kekuatan yang ada pada leluhur anda akan anda warisi.

30. Bayangkan di dalam hati anda telah terdetik hal hendak mempertahankan tanah air dan agama untuk melawan penjajahan.

31. Bayangkan sekiranya anda telah ditanamkan dengan ilmu ketuhanan, ilmu perang, ilmu persilatan dan banyak lagi ilmu hikmat yang boleh membangkitkan semangat akhir zaman dalam diri anda untuk menyerang tentera dajjal.

32. Bayangkan anda yang sudah terpalit dalam kehidupan NWO dan termakan makanan tidak sihat hasil GMO dan juga pengamalan gaya hidup yang tidak stabil. Sudah pasti anda akan berusaha mencari ikhtiar kesihatan untuk diri anda.

33. Bayangkan anda tidak mencari pakar kesihatan Islam tetapi anda datang ke klinik atau  hospital yang mengambil ubat-ubatan daripada US untuk merawat kesihatan anda. Sejurus anda datang sahaja, mereka terus menyuntik anda dengan ubat-ubatan dan juga vaksin.

34. Kini bayangkan pula jika doktor yang merawat anda itu adalah seorang kafir dan orang luar negara yang mahu menjahanamkan kebangkitan Islam dari Timur. Bayangkan juga jika doktor itu sudahpun bersedia dengan 'DNA Detector' dan juga ubat-ubatan yang boleh merosakkan lagi sel-sel badan dan sel otak anda.

35. Kini, anda telahpun meletakkan diri anda dalam satu jurang yang amat bahaya dan boleh mengakibatkan anda dibunuh secara terang-terangan dan nyata atau dibunuh secara tersembunyi melalui ubat-ubatan.

36. Di dalam dunia yang dikawal sistem kapitalis, TIADA apa yang tidak menguntungkan. Kesemua kesempatan yang ada akan dipergunakan sebaiknya oleh mereka yang berkuasa bagi menjaga kestabilan kewangan dan kekuasaan mereka disamping mahu mengekalkan dan menambah lagi keuntungan poket mereka.

37. Sekarang ini, pemimpin kita pun sudah mula berfikiran kapitalis dan berjiwa cintakan dunia. Maka termetrainya banyak perjanjian antara banyak negara berseukut.

38. Dari satu sudut, ia memang menguntungkan negara kita. Ekonomi juga bakal distabilkan selain kewangan dan 'cash flow' dalam negara kita akan bertambah lebih rancak. Dari segi ketenteraan dan juga hubungan diplomatik antarabangsa, negara kita akan mempunyai satu survival yang lebih besar dan lebih berpanjangan serta kita juga TIDAK akan terancam oleh mana-mana negara dan kita TIDAK akan diserang oleh mana-mana negara. Jika berlaku serangan pun, ia bersifat dalaman bukan luaran. Sekarang ia terlihat seperti satu 'Rahmat' kepada kita semua dari segi survival ekonomi dan survival pertahanan negara.

39. Namun dari satu sudut lain, hal-hal yang bakal berlaku ini bukanlah 'Rahmat' untuk kita sebaliknya adalah satu ancaman penjajahan lebih besar dan bersifat jangka masa panjang untuk anak cucu kita. Ada 8 perkara tertakluk pertahanan dan sekuriti negara bakal tergadai. Ada sekitar 8 perkara lagi yang disimpan di KLIA juga bakal tergadai...

40. Semua itu akan tergadai sekiranya Malaysia bersetuju dengan segala tuntutan Obomba dan MH370 MUNGKIN akan dinaikkan selepas perjanjian menguntungkan kedua belah pihak.

Sekian update ringkas daripada saya yang sedang bercuti.

-bradokapak-
Penganalisa Berita Semasa.
Freelance Internet Marketer.

-
end 12 ogos 2014, fb azam sahar
-
*Pihak Drama Raja TIDAK akan bertanggungjawab terhadap sebarang komen yang menyakiti mana-mana individu atau badan berorganisasi. Kepada para pembaca, diharapkan agar anda dapat memberikan komentar dengan baik dan tidak menggunakan kata-kata kesat. Segala kerjasama anda amatlah kami hargai demi menjaga kemurnian akhlak dan keharmonian blog ini. Sekian. -admin-

31 Responses to "Obomba Membawa 'Rahmat'"

  1. Inilah zaman fitnah secara teknologi tinggi pulak.....apa la nasib bangsaku yang luhur lagi tercinta...

    ReplyDelete
    Replies
    1. http://www.youtube.com/watch?v=yXM41a_Xiu8

      Delete
    2. jangan malas membaca... di france pun product GMO tidak dibenarkan.. mmg x elok... lagi kesian kalau ad teknologi tapi x pandia pakai

      Delete
    3. Genetically Modified Organism GMO (juga dikenali Genetically Modified Food GMF) ni diibaratkan seperti pengklonan...
      researcher akan tambah DNA baru dalam genetik yang sedia ada...
      atas sebab-sebab yang tertentu...banyak sebab...
      so lebih kurang tok menguntungkan mereka....tak kisah dari segi masa ke , cost, shelf life dll...
      dalam jangka masa pendek MUNGKIN pengguna tak mendapat apa2 kesan...
      tapi ini akan mengakibatkan jangka masa panjang pengguna...
      so ini cuma sedikit perkongsian apa yang saya tahu..

      Delete
  2. ALLAHHURABBII jauhkanlah dr keturunan aku akn kemusnahan senyap ni..

    ReplyDelete
  3. Dapat info dari org yg dikenali...kemungkinan besar kapal tersebut tidak akan dinaikkan...atas dasar kos yg amat besar...melibatkan ratusan juta...sedangkn malaysia sudah lebur ratusan juta untuk proses pencarian..jadi jika jumpa kawasan terbabit..mereka tidak akan naikkan..wallahualam

    ReplyDelete
  4. antara makna neraka itu syurga, syurga itu neraka.
    minimum kan populasi secara senyap.
    senjata biology sembunyi.


    bagaimana agaknya untuk survive?
    kehidupan moden tiada ruang bercucuk tanam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. emmm.. mungkin inikah yg dimaksudkan oleh Rasullullah SAW...NERAKA - makanan dan minuman dihadkan jika tak mahu ikut NWO..... hanya zikir dan puasa jer yg dpt menyelamatkan umat islam daripd lapar, haus dan dlm usaha umat islam memelihara kesihatn diri diri dr bahaya NWO & SYURGA - terima jer apa datang tanpa perlu buat apa2., belasah jer semuanya... ( betul ka kawan jika salah.)

      Delete
    2. Mariyana Dzul Fattah...

      Kedah penanaman HIDROPHONIK - iaitu cara utk bercucuk tanam wp tanpa memerlukan tanah.

      Delete
  5. Oleh itu, apa yang kita boleh buat ya?

    ReplyDelete
  6. Moga kehidupanKu serta keturunan ahli keluargaKu dilindungi Serra dirahmati oleh Yang Maha Esa Allah S.W.T .. Amin, InsyaAllah ..

    ReplyDelete
  7. Bacalah buku "MY DOCTOR IS RASULULLAH", hasil penulisan Jerry D.Grey, seorg mualaf dari U.S yg mendedahkan agenda U.S disebalik nama 'perubatan'...semoga kita mendapat manfaat daripadanya... & semoga Allah S.W.T melindungi kita semua...

    ReplyDelete
    Replies
    1. sgt best buku tu.... ubat2an hari ni hanya memberi kelegaan untuk sementara...

      Delete
  8. New World Order (NWO) apakah dia? Apakah peranan dan kesan yang akan berlaku , jika NWO di lancarkan. apakah impact yang akan berlaku? apakah tangan--tangan sembunyi yang berada didalam NWO, ini lah masanya pembongkaran telah dilakukan, baca dan pahami moga kita dilindungi oleh ALLAH yang maha esa, jangan lupa baca entry terbaru dan share sekali ye --> http://www.kainkapanku.blogspot.com/2014/04/new-world-order-nwo-part-1.html

    ReplyDelete
  9. Kita masih sibuk untuk menentukan makanan yang sahih halal. Sekarang kita diserang dengan pemakanan yang memusnahkan. Selagi kita tidak self-dependent dengan pemakanan halal kita sendiri maka kemusnahan untuk umat Islam sudah terlalu hampir. Allahua'lam.

    ReplyDelete
  10. Assalam BK...ada beberapa point saya kira BK kena perhatikan semula dan review balik..

    1) Tarikh Obama datang Malaysia telah ditetapkan pada 26-28 April ini dan ianya telah diketahui awal..Namun pada 24-25 beliau akan melawat Japan atau Korea..maknanya tiada lawatan rahsia diatur ke sini.

    2) Kerajaan Malaysia belum memuktamadkan TPPA dan kedatangan Obama ke Malaysia bukan untuk melihat Najib
    tandatangan perjanjian tersebut..

    Sila lihat artikel ini :
    http://asia.nikkei.com/Politics-Economy/International-Relations/Malaysia-stands-firm-on-TPP-ahead-of-Obama-visit

    ReplyDelete
  11. Kalau semua makanan di pasaran yang di supply mengandungi bahan kimia, bagaimana kita mahu dapatkan sumber makanan yang suci lagi halal? Saya tiada tanah untuk menanam sendiri sayur-sayuran. Jadi, saya hanya mampu berdoa kepada Allah S.W.T untuk melindungi saya dari segala kemudaratan dari pemakanan saya. Sekurang-kurangya membaca Bismillahirahmanirahim sebelum makan. Saya teringat satu babak di dalam cerita SANTAU, Esma Daniel telah membaca Bismillahirahmanirahim sebelum minum air yang telah di santau. Gelas kaca tersebut telah pecah sebelum sempat dia meminum air itu. Jadi saya percaya dan yakin kalimah Bismillahirahmanirahim itu dapat melindungi kita. Mohon dan banyakkanlah berdoa kepada Allah supaya kita sentiasa dilindungiNya.

    ReplyDelete
  12. "dunia itu syurga bagi orang kafir dan penjara bagi orang beriman"

    ReplyDelete
  13. salah satu produk dr US yg berleluasa skrg...S******

    ReplyDelete
  14. Tapi kapal perang us sudah masuk malaysia adakah sebab obama nak datang...

    ReplyDelete
  15. Rasenyer memang ada kaitan dgn MH370. Ade logiknyer...
    https://lee5201.blogspot.com

    ReplyDelete
  16. Salah satu cntoh sapura kencana pet, lumut.. da setahun lbih dah mreka kuatkuasakn kdatangan pekerja mlalui Eye Scanner... snang ckp punch card la.. msuk dn balik keje.

    ReplyDelete
  17. Assalamualaikum BK,

    Sebenarnya tak payah tunggu TPA untuk GMO masuk ke Malaysia, sekarang ni pon dah ada.

    Contohnya, cuba kita perhatikan, setiap jemaah haji atau umrah yg nk ke Mekah, jemaah akan dimestikan untuk mengambil suntikan. Apa nama suntikan tu saya pon tak ingat. Suntikan tu adalah terdiri barang yang terlarang bagi memastikan setiap jemaah tidak dpt melakukan ibadah yg sebaiknya. Sumber yg saya perolehi dari yg paling dipercayai.

    Syukur pada Allah swt, pada 1996 saya menunaikan umrah saya termiss untuk ambik suntikan tersebut.

    Untuk menghindarkan dari semua ini, mari kita mula kan amalan zikir yg seikhlas2nya.

    ALLAH SWT sahaja yg mampu melindungi kita dari jenayah halus ini.

    ReplyDelete
  18. MalayJessyJames

    Teruskan sebar cerita mengarut anda..

    ReplyDelete
  19. Sejarah berulang kembali..."bunuh semua anak lelaki"...

    ReplyDelete
  20. Pada saya pekara makanan,ubat ubatan , vaksin, pengetahuan,undang2,keselamatan dan berbagai bagai lagi bentuk penjajahan sudah lama terjadi di malaysia dan tidak menghairankan saya sehinggakan kalau anda perasan pada tubuh kita juga sudah di kawal oleh mereka senjak kecil lagi..BCG.

    ReplyDelete
  21. antara yg tergadai: 10-60 ribu tan jongkong2 emas yg disimpan tentera jepun di tanah melayu dan juga emas2 mentah di hutan simpan di tanah melayu yang banyaknya 5-10 kali ganda dari harta jongkong tadi

    ReplyDelete
  22. tak tahulah nasib kita dan keluarga akan datang

    ReplyDelete
  23. Haikal terpulang kalau kau kata ku mgrut

    ReplyDelete