5 Fakta Tentang Sosej Yang Ramai Tak Tahu


5 Fakta Tentang Sosej Yang Ramai Tak Tahu | Ramai yang tak tahu tentang fakta sosej ini, ia perlu didedahkan dan disebarkan. Sosej adalah makanan yang kebanyakkan kanak-kanak suka, hatta ibu dan ayah juga! Tidak lupa juga yang tengah membaca ni. Kan? 5 Fakta Kebenaran Tentang Sosej ini yang akan buatkan anda terkejut :

1) Mengandungi Bahan-Bahan kimia “deadly” Merbahaya seperti :
- Nitrite
- Heterocyclic Amines (HCAs)
- Starch
- Various types of meat!
- High Salts
- High Fructose Syrup
- High MSG
- Artificial colouring ( Supaya warna hot dog jadi pinkish!)
- Perservatives

2) 7000 kajian saintifik telah membuktikan bahawa Sosej yang mengandungi bahan-bahan di atas sangat berkait rapat dengan Kanser!

3) Kanak-kanak yang makan > 12 batang Sosej sebulan mempunyai risiko 9 kali lebih tinggi untuk mendapat Leukaemia.

4) Ibu mengandung yang makan Sosej > 1 batang Hot dog setiap minggu akan meningkatkan risiko bayi untuk mendapat Barah otak!

5) Sosej meningkatkan risiko Kanser :
Kanser Usus – 50%
Kanser Pundi Kencing – 59%
Kanser Perut – 38%
Pankreas – 67%

Ini bukan Fakta yang di reka – Tapi adalah Fakta sebenar yang menunjukkan betapa pengguna di manipulasi oleh Food Industries! Ada baiknya kalau kita tak dapat nak tinggalkan makan sosej, kita kurangkan pengambilannya. Makanan frozen ni memang tak elok selalu dimakan. Kongsikan pada yang lain.

-
end 12 ogos 2014, fb azam sahar
-
*Pihak Drama Raja TIDAK akan bertanggungjawab terhadap sebarang komen yang menyakiti mana-mana individu atau badan berorganisasi. Kepada para pembaca, diharapkan agar anda dapat memberikan komentar dengan baik dan tidak menggunakan kata-kata kesat. Segala kerjasama anda amatlah kami hargai demi menjaga kemurnian akhlak dan keharmonian blog ini. Sekian. -admin-

2 Responses to "5 Fakta Tentang Sosej Yang Ramai Tak Tahu"