Gempar ! Jenazah Di Belit Ular Dalam Kain Kafan



Gempar ! Jenazah Di Belit Ular Dalam Kain Kafan | Ya Allah , apakah dosa si mati sehingga diberi pembalasan sedemikian rupa ? Sungguh sedih melihat nasibnya si mati apabila sang ular sudah bersedia untuk melakukan tugasnya sebelum lagi ditanamkan  . Namun , itulah habuan untuk mereka yang tidak mengikuti perintah Allah . Allahurabbi ,  Mari kita tengok gambar tersebut.




Selepas diselidiki kenapa perkara tersebut boleh terjadi, rupa-rupanya sewaktu hayatnya, si mati tersebut suka melewat lewatkan solatnya.

Tiga jenis siksa di dalam kubur yaitu:

1. Kuburnya akan berhimpit-himpit serapat mungkin sehingga meremuk
kan tulang-tulang dada.

2. Dinyalakan api di dalam kuburnya dan api itu akan membelit dan membakar tubuhnya siang dan malam tiada henti-henti.

3.Akan muncul seekor ular yang bernama “Sujaul Aqra” Ia akan berkata, kepada si mati dengan suaranya bagai halilintar: “Aku disuruh oleh Allah memukulmu sebab meninggalkan sholat dari Subuh hingga Dhuhur, kemudian dari Dhuhur ke Asar, dari Asar ke Maghrib dan dari Maghrib ke Isya’ hingga Subuh”. Ia dipukul dari waktu Subuh hingga naik matahari, kemudian dipukul dan dibenturkan hingga terjungkal ke perut bumi karena meninggalkan Sholat Dhuhur. Kemudian dipukul lagi karena meninggalkan Sholat Asar, begitulah seterusnya dari Asar ke Maghrib, dari Maghrib ke waktu Isya’ hingga ke waktu Subuh lagi. Demikianlah seterusnya siksaan oleh“Sajaul Aqra” hingga hari Qiamat.

“orang yang meninggalkan sholat, akan Allah hantarkan kepadanya seekor ular besar bernama “Suja’ul Akra”, yang matanya memancarkan api, mempunyai tangan dan berkuku besi, dengan membawa alat pemukul dari besi berat”.

untuk makluman pembaca infohub , ,gambar  itu sebenarnya hanyalah sebahagian dari babak lakonan dari drama Tanah Kubur siri 45 yang dilakonkan oleh Nasir Bilal Khan. Semoga timbul rasa gerun dan takut pada azab Allah SWT atas dosa yang telah kita lakukan. Ayuh kembali kepadaNYA.
Marilah kita ambil iktibar dan pedoman dari kejadian ini. Semoga Allah swt kuatkan iman kita dalam mendirikan solat 5 waktu daripada gangguan syaitan dan iblis insyaAllah.

Sumber

-
end 12 ogos 2014, fb azam sahar
-
*Pihak Drama Raja TIDAK akan bertanggungjawab terhadap sebarang komen yang menyakiti mana-mana individu atau badan berorganisasi. Kepada para pembaca, diharapkan agar anda dapat memberikan komentar dengan baik dan tidak menggunakan kata-kata kesat. Segala kerjasama anda amatlah kami hargai demi menjaga kemurnian akhlak dan keharmonian blog ini. Sekian. -admin-

0 Response to "Gempar ! Jenazah Di Belit Ular Dalam Kain Kafan"

Post a Comment