MH17 Terhempas Selepas Ditembak di Ukraine #prayformh17


MH17 Terhempas Selepas Ditembak di Ukraine #prayformh17 | Sebuah pesawat MAS Boeing 777 (9M-MMRD) penerbangan MH17 telah disahkan terhempas pagi ini di wilayah Timur Ukraine bersempadan dengan Russia.

MH17 Terhempas Selepas Ditembak di Sempadan Ukraine !

 

Gambar terkini di update dari masa ke semasa: GAMBAR TERKINI DISINI !

Fakta:

FIRST Flight: 17th July 1997
LAST Flight: 17th July 2014

Exactly on its 17th Anniversary

----
Sebuah pesawat Boeing 777 penerbangan MH17 milik MAS Airlines telah ditembak jatuh oleh angkatan bersenjata yang mengawal sempadan Ukraine hari ini.

Pesawat ini dipercayai telah terbang pada ketinggian 10km (6.2 batu) dalam perjalanan daripada Amsterdam ke Kuala Lumpur telah terhempas setelah ia ditembak jatuh, sumber berita Russia Interfax melaporkan. Pesawat meninggalkan Amsterdam Airport Schiphol pada jam 12.14 pagi waktu Netherlands dan dalam perjalanan menuju Kuala Lumpur International Airport (KLIA), Kuala Lumpur. Pesawat tersebut membawa seramai 295 penumpang termasuk 15 anak kapal.

Menurut jurucakap Kementerian Dalam Negeri Ukraine, pesawat tersebut telah ditembak jatuh menggunakan peluru berpandu. Manakala, jurucakap Malaysia Airlines telah mengesahkan ia terputus hubungan dengan penerbangan MH17 tersebut selepas ia berlepas dari Amsterdam pada jam 12.14 pagi waktu tempatan (Amsterdam).

Penerbangan MH17 hilang daripada radar ketika ia melintasi ruang udara Ukraine, katanya.

Sky Katie Stallard, di Moscow, dalam satu laporan media telah mencadangkan agar pesawat turun di rantau Donetsk, di mana terdapat pertempuran berat baru-baru ini ditengah-tengah ketegangan berterusan antara Russia dan Ukraine.

Beberapa video telah berjaya dirakamkan disaat pesawat tersebut terhempas....





Lokasi kejadian.

(The Buk Missile, surface-to-air Buk launcher milik Ukraine)

Menurut satu sumber, pesawat tersebut telah ditembak menggunakan "The Buk Missile" yang mana pelancar tersebut pernah dilaporkan dilihat oleh Associated Press di sebuah wilayah bernama Donetsk. Pesawat tersebut ditembak dengan cara "surface-to-air" menggunakan Buk Missile di altitud 10,000 di udara dan telah jatuh di kampung Hrabove, utara dari Donetsk, Ukraine.

Wilayah tersebut telah dilaporkan terjadinya beberapa perang di sana pada beberapa hari terakhir ini antara askar Russia dan pejuang pemisah Ukraine.

Semalam, sebuah pesawat milik Ukraine telah ditembak daripada "air-to-air" missile oleh sebuah pesawat Sukhoi milik Russia.

Ketegangan di sempadan Russia dan Ukraine semakin meruncing.

Sumber ini telah disahkan secara rasmi, dan lebih banyak informasi akan cuba kami bawakan kepada anda dari masa ke semasa....

--------------------------------------

Ulasan daripada Brado Kapak,

#prayforMH17

Tak sampai 10 minit saya update satu artikel berkenaan RnD dan juga "isu bermusim" di blog Drama Raja, tiba-tiba sebuah pesawat MH17 telah terhempas di Kampung Hrabove, utara Tokirez, Ukraine.

InsyaALLAH, isu ini akan trending dalam beberapa jam lagi dan hashtag #prayfor17 telahpun dilancarkan.

Seramai 295 penumpang termasuk 15 anak kapal berada di dalam pesawat. Informasi terkini masih belum dikeluarkan oleh pihak MAS berkaitan pesawat. Setakat ini, pihak Ukraine telah menafikan tentera pembebasan Ukraine yang menembak pesawat menggunakan "The Buk Missile" dengan cara "surface-to-air" pada altitud 10,000 di udara. Manakala satu lagi sumber menyatakan, bahawa pihak Russia yang sebenarnya menembak jatuh MH17 atas sebab-sebab "miss-information". Pihak Russia menyangka MH17 adalah pesawat pengangkut kargo Ukrain, tetapi rupa-rupanya MH17 milik Malaysia.

Pesawat telah terhempas jatuh seterusnya pada ketika itu juga.

----------------------

#prayforSabah

Tak sampai 24 jam saya update sebuah status di wall saya berkenaan Sabah, hari ini perintah berkurung telahpun dikeluarkan pihak berkuasa di Sabah. Seramai lebih 150 lelaki berpakaian celoreng dan bersenjata telah mendarat di beberapa perairan di sekitar perairan Timur Sabah yang berhadap dengan kepulauan Tawi-tawi.

Terkini, sekurang-kurangnya 1 Batalion askar US telahpun tiba di Sabah untuk satu misi khas dalam beberapa hari akan datang.

Informasi masih digali dan sedang dalam proses untuk dipublishkan.

Ikuti perkembangan terkini selanjutnya di blgo Dramaraja.blogspot.com,

seperti biasa, sumber terus dari lokasi !

-------

Sekian laporan daripada Bradokapak,

-bradokapak-
Penganalisa Berita Semasa.
Freelance Internet Marketer.

------------------------

Lagi gambar penuh yang diupdate dari masa ke semasa, klik disini: Gambar Terkini!

Lagi gambar....















-
end 12 ogos 2014, fb azam sahar
-
*Pihak Drama Raja TIDAK akan bertanggungjawab terhadap sebarang komen yang menyakiti mana-mana individu atau badan berorganisasi. Kepada para pembaca, diharapkan agar anda dapat memberikan komentar dengan baik dan tidak menggunakan kata-kata kesat. Segala kerjasama anda amatlah kami hargai demi menjaga kemurnian akhlak dan keharmonian blog ini. Sekian. -admin-

0 Response to "MH17 Terhempas Selepas Ditembak di Ukraine #prayformh17"

Post a Comment